۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱

راه‌اندازی بزرگترین بازارمیوه و تره‌بار مشهد در بازار ولیعصر(عج)

راه‌اندازی بزرگترین بازارمیوه و تره‌بار مشهد در بازار ولیعصر(عج)

مشهد - خبرگزاری مهر: شهردار مشهد با اشاره به عدم تمایل کسبه میدان بار نوغان در خرید یا اجاره غرفه میدان تره بار ولیعصر گفت: سازمان میادین و تره بار شهرداری بزرگترین بازار پخش میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی را در این بازار راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوی صبح شنبه در بازدید از منطقه 3 مشهد اظهار کرد: با توجه به فرصت داده شده به کسبه میدان بار نوغان برای خرید یا اجاره غرفه در میدان بار ولیعصر(عج)، این بازار به سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهرداری مشهد واگذار خواهد شد تا به بزرگترین بازار پخش میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی در مشهد تبدیل شود

وی با اشاره به اینکه مالکیت میدان بار نوغان متعلق به شهرداری مشهد است گفت: بدلیل عدم توافق واگذاری سرقفلی تعدادی از غرفه‌ها توسط کسبه، با تصویب شورای اسلامی شهر و دستور دادستانی، نیمه اول اردیبهشت ماه مقدمات بازگشایی مسیر راستگرد تقاطع غیر هم‌سطح نوغان آغاز می شود.

شهردار مشهد در بازدید از محله‌های بهمن، باغو، خواجه‌ربیع، مهرمادر، رسالت و دروی در  منطقه 3 مشهد  اظهار کرد: دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی، بهسازی و ساماندهی کال‌ها، ساخت میدان بار ولیعصر(عج)، فرهنگسرای قرآن و عترت و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات خوب صورت گرفته در منطقه 3 شهرداری مشهد است.

وی با تقدیر از کسب رتبه دوم درآمدهای شهرسازی منطقه 3 مشهد با  جلب مشارکت‌های مردمی استابراز نگرانی خود را از وجود کارتن‌خواب ها، رهاسازی فاضلاب در معابر شهری، ترافیک سنگین، خیابان‌های کم عرض، کمبود فضای سبز و پایین بودن سطح بهداشت در محلات این منطقه اعلام کرد وخواستار برنامه ریزی بای حل این مشکلات شد.

معضلات از رشد 6 برابری جمعیت مشهد نشات می‌گیرد

مرتضوی دلیل ایجاداینگونه معضلات را در برخی مناطق حاشیه‌ای مشهد اینگونه بررسی کرد: بعد از انقلاب، در کنار رشد 3 برابری جمعیت کشور، جمعیت مشهد 6 برابر افزایش یافته است که خشکسالی‌های پی در پی شهرهای شرق کشور و عدم وجود مدیریت سیستمی و منظم در این استان از عمده دلایل این مهم هستند.

وی ادامه داد: تقریبا همه اطراف مشهد را حاشیه‌های ناهمگون تشکیل داده است که اجازه ندادن برای رشد و آبادانی این محدوده‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل معضلات امروزی است.

 مشکلات بهداشتی مناطق کم‌برخوردار حل می شود

شهردار مشهد تاکید کرد:  الحاق روستاهای اطراف به مشهد را، خدمت به این شهر نبوده است و   این روستاها ابتدا باید به بخش، شهر و شهرستان تبدیل و سپس به مشهد الحاق می‌شدند تا دچار مشکلات موجود در این رابطه نشویم.

مرتضوی  بیان می کند: خواجه‌ربیع به عنوان یکی از محلات قدیمی مشهد چرا با این‌همه معضلات روبرو باشد.

وی افزود: باید خواسته‌های مردم را به صورت صحیح جهت‌دهی کنیم، چون شاید درخواست بیشتر مردم مناطق برخوردار شهر، نصب المان باشد اما عقل سلیم اجازه نمی‌دهد در شهری که حاشیه آن با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کند به موضوعات فرعی بپردازیم.

توس و قرقی، شهرهای مستقل باشند/به مناطق محروم رسیدگی کنید

وی گفت: حل این معضلات، نیاز به عزم و توجه جدی دارد و بدون انتظار برای رسیدن کمک‌های دولتی، باید در یک برنامه چهارساله، این مشکلات را حل کنیم و خودمان هم بر حجم این مشکلات اضافه نکنیم.

شهردار مشهد با دستور به معاونان جهت پیگیری استقلال محدوده‌های توس و قرقی از مشهد به عنوان شهرهای جدید گفت: از همه معاونان می‌خواهم دردمندانه به مناطق محروم رسیدگی کنند.

افزایش اعتبارات و اختیارات برای شهرداری منطقه 3

مرتضوی افزود: اختیارات لازم را به شهردار منطقه 3 مشهد واگذار می شود و در مورد افزایش اعتبارات نیز، با توجه به تصویب بودجه مناطق و سازمان‌ها، امکان این افزایش تنها از 500 میلیارد تومان شهرداری امکانپذیر است.

وی با تاکید بر تشکیل هیات اجرایی پارک موضوعی بهار متشکل از معاونت‌های مربوطه و واگذاری اختیارات اجرایی به شهرداری منطقه 3 مشهد اظهار کرد: معاونت سرمایه‌گذاری، اقدامات لازم را برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی در بوستان موضوعی بهار انجام دهد.

پرداخت اعتبار از محل ارزش‌های اقتصادی میدان بار ولیعصر(عج(

شهردار مشهد ادامه داد: مشکلات اجرای پارک خطی محله باغو با آستان قدس حل شود که برای این مهم پیشنهاد می‌کنم طی چند روز آینده، مشکلات همه شهرداری‌های مناطق با آستان قدس رضوی جمع بندی شود تا از طریق معاون اداری و مالی، پیگیری و حل گردد.

مرتضوی اختصاص اعتبار لازم برای کال دروی و اقبال را از اولویت‌های منطقه دانست و بیان کرد: معاونت اقتصادی نسبت به پرداخت 10 میلیارد تومان از محل ارزش‌های اقتصادی میدان بار ولیعصر(عج) به منطقه 3 مشهد در قالب پروژه‌های مصوب اقدام شود.

کد خبر 2273743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha